LES PEINTRI
liage Sainct-Germain-des-Prez soubzsigné, me suys cedict jour transporté, avec Gilles Le Maistre, maistre et juré painctre, et Laurens Bachot, aussy maistre et bachelier dud. art de painctre, aud. Sainct-Germain, enla chambre de Gilles Clespoin, aussi maistre painctre aud. lieu, pour visiter les ouvrages de painture que led. Clespoin faisoit, où estant, auroys trouvé ung tableau paint sur thoile d'après une planche du Bassan, appellé l'une des Quatre Saisons, estant mal fassonnée; et voullant par moy saisir icelluy tableau par le commandement desd, dessus nommez et en la presence de Toussainct Pocher, aussy sergent aud. bailliage, auroyt dit eh ces motz: Parla mort Dieu! par la teste Dieu! par le sang Dieu ! que je ne l'emporterois pas, et que, en despit desd, jurez et bache­lier, il le romperoit, et à l'instant se seroit jetté en ung râtelier d'armes garny de plu­sieurs espadons et espées, et, ayant prins l'une desd, espées nue en la main, seroit Venu à moy pour m'offencer et donner plu­sieurs coups d'icelle dans led. tableau, comme de faict l'eust faict, sy ce n'eust esté que l'on lui a faict quicter, répétant tousjours les mesmes blasphèmes ; non contant de ce, ayant laissé lad. espée, auroyt prins ung baston en la main et se seroit adressé devers moy pour empescher de prendre led. tableau. Ce que voyant, une fille l'appellant : Mon père, vous avez tort, laissez faire la justice, auroyt grandement battu ét excedde lad. fille, mesme jeté par plusieurs foys par terre, ce que voullant par moy et led. Po­chet empescher, ce seroyt jetté au collet dud. Pochet, le tirant par la barbe et lui auroyt donné plusieurs coups, mesme jecté la main sur son espée pour luy oster, occasion de quoy auroys esté contrainct de le mener et conduyre par devant Monsieur le bailly de S'Germain pour faire la plainte de rebellions par led. Clespoin faictes, et laisser dans la
S (1534-1650).                                     93.
chambre led. tableau et espée par luy prise nue en sa main, où estant, led. sr bailly auroyt ordonné que led. tableau, ensemble , lad. espée, seroyt mise es mains de justice; comme de faict je me seroys de rechef trans­portez, assisté dud. Pochet et de maistre et juré bachelier, en la chambre dud. Clespoin, où estant, je me suys saisy dud. tableau et espée pour les représenter, quant.par justice requis en sera, et luy ay donné assignation à cejourd'huy, deux heures de relevée, en l'au­ditoire, par devant M. ie bailly dud. S' Ger­main, pour voir ordonner tant sur lad. saisie et mal fasson dud. tableau que sur le pre­sent procès-verbal ce que de raison, en pré­sence desvdevant nommez.
Signé : Le Maistre, Bachot, Pochet, Loret. —- (Arch, nat., Z2 3418.)
146.   — Jean Lesperon, maître peintre. — 2 septembre 1610.
Donation mutuelle de Jean l'Esperon, maî­tre peintre à Pans, demeurant rue de la Jui­verie, en la Cité, et d'Ysabelle Bourdin, sa femme, restés sans enfants, à charge pour le sr L'Esperon, en cas de survie, de servir une pension viagère de 80 livres tournois, sur le bien de sa femme, à sa belle-mère . Christine Chauvet, veuve de Jéan Bourdin, maître peintre, remariée à Edme Rutart, passementier à Paris,— (Arch. nat., Y 150, foL 261 v°.)
147.  Jean .Després et Sébastien Pasté, maîtres peintres. - 7 novembre 161 o.
Contrat de mariage de Marie Després,
fille de feu Jean Després, maître peintre ù
Paris, et de Michelle Pijart, remariée à^ <Q
Sébastien Pasté, maître peintre à Paris, rue
[ deja Juiverie, d'une part, et de Regnault
1